tisdag 2 februari 2010

Mmm vet...

Hade ju visst bloggen=)

Näe skämt åsido så har jag inte haft lust nu när fejjan finns..

Har ju hänt en massa sen sist.. Jag har t ex börjat jobba o jag jobbar då på Sörgården 75% o det är så Jävla skönt att ha ett fast jobb i dessa tider.. o allra helst nu när Glenn är hemma arbetslös=(

Idag har det varit hektiskt oroligt o allt på samma gång.. Oskar har som sagt varit förkyld i omgångar i flera veckors tid känns det som. Men i helgen började han hosta o va jätte rosslig. Idag bara bestämde jag mig för att ringa på HC o vi fick tid 15:15 Vi åkte ner o fick träffa en läkare som va utländsk, jag har inget emot utlänningar annars men jag blir så frustrerad när dom inte förklarar så man förstår.. Oskar somnade på vägen ner o sov NÄSTAN igenom hela undersökningen. Läkarn sa efter ett tag att DET HÄR LÅTER INTE BRA o ruskade jätte mycket på huvudet.. jag fick hjärtklappning o höll nästan ¨på att ramla av stolen. Sen sa hon att vi skulle ta några prover o sen åka direkt in på akuten med han.. WHAT a fuck tänkte jag! är det verkligen så illa frågade jag igen o hon sa likadant DET LÅTER INTE BRA.. Men är det livsfarligt sa jag, kan han dö osv då svara hon åter igen: DET LÅTER INTE BRA...... MEN!!! Ja iallafall visade inte crp något o han syresatte sig väl. Vi åkte till Jättendal o lämnade John hos famma o faffan. Drog till stan o OSKAR somnade igen, sov hela tiden tills läkaren kom. Jätte bra läkare som verkligen tog sig tid med han även fast han grät hejdlöst=( Så farligt va det ju inte. Visst han hade luftrörs katarr men inte dödssjuk som hon fick det att låta som.. Vi fick lite luftrörvidgande med oss hem som vi skulle ta om han blev för kvav.. Annars så skulle det läka själv. Men blev han jättedålig så skulle vi åka in igen.. Då kunde det ha blivit en bakterieinfektion av det

Puh så äntligen är vi hemma igen o Oskar sover sött i sin säng.. John stannade i Jättendal o skulle sova 2 nätter sa han.. Imorgon ska dom skjutsa han på dagis för språkpedagogen ska komma en sista gång o träffa han där..

John har kanske inte en språkförståelse som han borde så dom vill vara på säkra sidan fröknarna.. SÅ DÄRFÖR FÅR HAN TRÄFFA EN SÅN NU PÅ DAGIS. Hon ska göra en bedömning i morgon om han behöver extra hjälp med språket eller om det är en mognadsfråga..
Nog om detta nu ska jag hoppa i säng med min älskling sen ska vi mys pysa..

O imorgon kommer mamma o pappa hem från Thailand o jag Längtar efter dom nu=)!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar